Mentoroinnista saatuja kokemuksia
Jokaisella lapsella on oikeus oppimisen iloon!
Oppilaan palaute:
”Mentorointi antoi paljon motivaatiota matematiikan lisäksi muihin kouluaineisiin. Matematiikka on ollut huonoin kouluaineeni tähän saakka, ja nyt sain siitä mentoroinnin avulla todella hyviä numeroita, niin se todistaa, että pystyn saavuttamaan hyviä oppimistuloksia missä tahansa oppiaineissa.
Mentorointituntien aikana oli tosi helppoa kysyä mentorilta mitä vain laskuihin liittyvää. Mentorointijakson aikana oppiminen ja osaaminen paranivat huimasti ja nopeasti. Oli hyvä, että mentorin kanssa pystyi sopimaan tuntien ajankohdat siten, että esimerkiksi heti kokeen jälkeen ei ollut tuntia, tai ennen koetta pystyi kysymään kaikkein vaikeimmista asioista ja harjoittelemaan niitä yhdessä. Mentori oli selkeä, kärsivällinen ja hyvä opettamaan sekä antoi paljon hyviä vinkkejä.
Lämmin kiitos tästä mahdollisuudesta ja siitä, että tunteja oli mahdollista saada kevään aikana suunniteltua enemmän. Mentorille erityiskiitos.”
Huoltajan palaute:
”Tyttärelläni oli tänään koe, ja hän tuli iloisena kotiin koska sanoi kokeen menneen hyvin. Hänen itseluottamuksensa on kasvanut. En tiedä miten kiittää teitä!”
Kiva palaute huoltajalta, jonka lapsi oli mukana mentoroinnissa kevätlukukaudella.
Huoltajan palaute:
Mentorointi nosti motivaatiota kovasti ja oli huikeeta, kun oppitunneilta tuli hyvä -merkintää Wilmaan tosi usein aikaisempaan verrattuna. Mentorointi antoi buustia myös muiden aineiden oppimiseen. Tyttäreni oli rohkeampi menemään taululle ja ilmaisemaan, että minäkin tiedän ja osaan. Mentori oli hyvä ja helposti lähestyttävä.
Huoltajan palaute:
Mentorointi sai poikani tuntemaan itsensä tärkeäksi eli hänen osaamisestaan oltiin henkilökohtaisesti kiinnostuneita. Poika myös hoksasi, että osaamalla asioita, sai positiivista huomiota. Sydämestäni toivon, että tällaisen tukevan opetuksen saaminen ei ole kenenkään varallisuudesta kiinni.
Matikan numero saatiin kuntoon; arvosana kevättodistuksessa 7, vuosi sitten 4. Opinnot alkavat lukiossa syksyllä luottavaisin mielin.
Oppilaan palaute:
Oli merkittävä myönteinen vaikutus. Matematiikka lakkasi olemasta ”vaikeaa”, tuli ymmärrys, että sitä vain pitää laskea, laskea. Ja laskea.
ILO AUTTAA LAPSIA!